Monday, October 12, 2009

scary.....

salam...weh korg so scary la rmh aku...aritu ak stay up smpai pagi bute..tetibe dgr perempuan nangis ...aku mengamati suara tu tengelam timbul...at first aku aggap angin jer...tapi dah rase seram sejuk..aku shut down laptop n tidur...nn baru jer jap tadi aku tetide nampak tetide ade sise2 tanah kat dapur..tapi aku wat dunno ak aggap tanah dari tong gas yang adik aku angkat mase aku nak masak td.. malas nak pikir2..harini nenek aku membongkar cerita pasal misteri tu n adik2 aku pun crita gak kat aku story mse2 baru2 ddk rumah baru..

mase baru pindah tuh aku sempat ddk semalam jer...adik aku story...mase mule2 ddk rumah ni abah ak nampak de org berjalan keliling rumah time magrib...die dah rase semacam....so die azan kuat2..pastu ade satu malam tuh ayah aku tetibe bukak sume lampu sampai pagi...ak b4 this aku mane tau...ade la 2 ke 3 hari aku tgk abah aku malam2 bawak torch light check sekeliling rumah..ade la 2 ke 3 kali...aku budget abah aku check takut de org jahat..rupenye 2 dalam 1..

nenek aku plak nyer cerita...depan rumah n tepi pagar mah nenek aku rupenye laluan makluk tuh...n die cerite bende tuh ddk kat hujung sudt mah aku n dekat ngn mah jiran..scary gak...bende tuh slalu ganggu die...nenek aku slalu gak dgr bunye something yang tak kene tapi die tak peduli coz die dah tau 'bende tuh lalu'...mak aku plak cakap die penah nampak antu penunggu kat tangga depan rumah nenek aku...menakutkan bukan??? ape2 pun aku tabik ngn nenek aku n jiran aku yang slame ni duduk sensorg kat rumah..keberaanian dieorg aku mmg salute ler...bile parent aku buat rumah kat sebelah rumah nenek aku ..nenek aku feel better la..

tapikan b4 ddk rumah baru ni ..rmh lame pn scary gak..tapi jiran2 jer rase. aku ngn mak aku skali...sebab kitorg ddk depan dereten rumah terbengkalai n simpang rumah aku tuh adalah jalan maut...banyak da kes mati kat situ...pengalaman aku aku dgr ade org panggil name aku sedang aku sibuk siapkan kerja geografi aku mase form 2 ker 3 tah tak pasti..tapi mase tuh aku tgh desperate nak habiskan kejo tu..so aku dgn tidak sedar dirinye cakap 'ko jangan la kacau aku aku byk kerja ni'...bleh plak aku cakap mcm tu mmg giler la...pastu dah rase senmacam jer...ak terus ttp lampu n tidur...tetibe aku rase banyak angin sampi masuk dalam telinga aku n dalam keadaan yang tinggi frequansy die...peh aku mengumpul kekuatan nnn bukak lampu balik n tidur dalam terang..satu ari tuh ak tnye kakak aku.die kate bende tuh ade dekat ngn aku..sbb kakak aku pun penah rase bende tuh kat asrama..mak ak plak nmpk bende tu kat tingkap..die menjerit sorg pun tak dgr..

kisah jiran aku plak lagi la best...anak die balik dari lepak pagi2 bute..mase die balik 2 die bawak skali bende tuh..ayah n mak die kot dgr bising gile kat lua rumah...tgk2 kat luar byk giler bende tuh.....yang jiran aku yang len tuh biase2 jer..ketuk2 pintu...bende tuh jalan...kesimpulanye...ape2 pun kite kene redha yang bende tuh mmg wujud..so akut pade diri kite mcmane nak cope bende tuh...the end..takut la weyh da la ak tidur sensorg waghhh..

No comments:

Post a Comment