Monday, January 3, 2011

critical thingking..

salam...bile tak byk keje..byk waktu terluang..mase tuh la byk mase nak pikir ttg diri sendiri...semuanya dah berubah....dlu masa kecik..yg kita tau happy je...tapi bile dah besar...everything become complicated...mase kecik dlu...mengada2 nak jadi org besar..bile dah besar...nak jadi kecik plak..haha..manusia tak pernah puas dgn apa yang ada..

sekarang ni sume keputusan yang nak diambil kene pikir byk factor..termasuklah nak makan pun terpikir...parent ngn adik2 aku dah makan ker belom..tkpun kalo makan yg mahal2..adik aku penah makan tak bende ni..sayu je ati..hahaha..dlu mase kecik or remaja sume kite pandang nipis..tk kesah ape nak jadi...jadilah...tapi bile dah besar lagi2 soal hidup atau kerja..sgt complicated...kehendak sendiri,parent...JODOH jgn cakap ah kan..tapi my parent tak desak2 pun or standardize criteria calon menantu pun kat aku..tapi sendri mau ingat la...kene pikir parent n adik2 jugak..its not easy..pilih org jauh seronok..tapi kalo dapat ur husband kind of selfish...haaa..tak balik kg...ala org dekat pun same jugak...penah jadi depan mate...rumah mak dekat pun tak balik..hmm..hope jauh lah dr tuh sume..dekat jauh same je...ape yang aku merapu nih..hahhaa..ape2 pun sebenarnye takde idea..hahaha...ape2 pun Ya Allah permudahkan perjalanan hidup aku untuk tahun ni..amin..

2 comments:

  1. Ya Allah permudahkan perjalanan hidup aku untuk tahun ni..amin..

    aminn...

    girl..know what?...
    kita selalu berdoa semoga ALLAH beri apa yang kita mahu, tapi ALLAH bagi pada kita bukan sperti yg kita mahukan, tapi ALLAH lah tahu yang ape yang terbaik utk kita sebenarnya, sbbtu die bg apa yang kita perlu, bukan ape yg kita mahu,,, ^_^

    ReplyDelete
  2. yup..hmmm...maybe my journey a bit difficult,,,

    ReplyDelete