Thursday, January 6, 2011

nak yg terbaik..tapi diri sendiri baik ker??..

salam...buano serra mia cari amici...hmmm...mata tak mau lelap...akibat salah waktu tido..nilah payback die..hmm ok back to da point...terbaik!..haha...slogan slalu remaja2 gune sekrg ni..kekadg menyampah pun ada...hahaha..aku sgt negative...
Org kate nak yg terbaik...kene lah buat yg terbaik...updatekan diri...best word is if u give the best u deserve to get the best...skrg ni trend org laki termasuk lah perempuan..nak calon isteri master holder..doctor..cantik..bak katenya..bia janda asal bijak...tak salah..tapi tkyh la melampau2 sampai tak berpijak pada bumi yg nyata..nak yg bijak2 tapi diri sendri tak bijak camno bang oi..sembang lah ang...naik menyampah plak aku bace comment masing2..hahaa...sebelom wat pape..tengok diri sendiri dlu...tak salah kalo nak yg baik....tapi diri tuh cukup baik ke nak terima yg baik..ingat pemikiran org bijak..lain dr org tak bijak..seperti seorg professor berkwn dgn budak spm..haaa..jurang sgt tinggi...better cari yg sekufu dgn kite....senang nak handle..perempuan ni bile diri die tinggi dr si lelaki mesti ade la rase kurg hormat tuh..ssh nak cari yg betol2 baik..tapi tak mustahil..ade depan mate aku cikgu khwn ngn tukang kebon bahagia..mayb ade somthing spesial about that guy..mungkin agamanya...tapi lelaki sekarg ni leh kire ngn jarilah nak cari yg beriman...dah la tak pandai..agama pun tak tau...masa aku jadi guru sandaran aritu pun aku takut nak face keadaan sebenar dunia ni..anak murid aku..sorg pun takde yg nak volunteer bace doa...aku gak kene pakse budak bace....adoi..risau aku..sapelah nak jadi imam kat masjid kalo sume camneh..yg paling best...'cikgu saya kat sekolah ni boleh kire lah budak perempuan yg masih virgin lagi'..kate anak murid lelaki aku..terkesima aku sekejap..dalam hati aku budak yg bercakap ni mesti tak teruna dah...hadoi..rase mcm kat new york city plak..padahal new york felda..hmm..dah ape pulak yg aku merapu ni..
kesimpulannya...kalo nak yg terbaik tuh jadilah yang terbaik..cermin diri dlu..pikir ape yg terbaik untuk kite..jgn down size org..terimalah isteri atau bakal isteri anda seadanya....
~nak yang terbaik...kene jadi yang terbaik...yg penting berpijak pada bumi yang nyata
~kita bukan nak cari pasangan yang sempurna..tapi kita nak pasangan yg boleh sempurnakan kita
~Allah tuh lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita...terima takdirnya...
~jodoh dan pertemuan tuh di tangan tuhan..
~ape2 pun pilihlah pasangan anda kerana agamanya...itu penting!..kayo rayo camne pun kalo miskin agamanya...ssh tuh..kang sape plak nak jadi imam..kalo kite sakit or mati sape nak bacekan yassin...haaaaaa

aku ni bukanlah baik sgt..tapi beringat..ok mata sudah layu...pikir elok2 sebelom bertindak...semuanya kerana Allah S.W.T..buano notte mia cari amici...

No comments:

Post a Comment